Elettiin huhtikuuta 2022 ja rakennusalan NMBS-näyttely oli täydessä vauhdissa. Messuosastoilla kiertelivät myös St. Andrews Timber & Building Supplies Ltd. -nimisen yrityksen edustajat. NMBS-näyttelyä tuntemattomille kerrottakoon, että kyseessä on loistava tilaisuus keskustella muiden rakennusalalla toimivien ja samanmielisten ihmisten kanssa. Alan tavarantoimittajille ja asiantuntijoille se tarjoaa puitteet esitellä tuotteita käytännössä ja interaktiivisesti sekä kertoa oman yrityksen edistysaskelista ja yritysvastuun alaan kuuluvista aloitteista. Jokaisella messuosastolla on houkuttelevia tarjouksia paikan päällä tilauksen tekeville ostajille.
Yksi tämän vuoden messujen näytteilleasettajista oli MASCOT.
Olimme etsineet luotettavaa laatuvaatteiden valmistajaa jo pitkään.
MASCOT toimii nopeasti kasvavilla markkinoilla. Markkinoilla, joilta on aina mahdollista saada kohtalaisia vaatteita kohtuulliseen hintaan. MASCOTin vaatteet ovat vähän keskimääräistä kalliimpia, mutta laadultaan aimo harppauksen kilpailijoita edellä. Ihastuimme vaatteiden laatuun ja keskusteltuamme rakennusalalla toimivien asiakkaidemme ja kollegoidemme kanssa vakuutuimme siitä, että laadukkaille työvaatteille oli kysyntää.
Toimitimme kaikkiin myymälöihimme MASCOTin vaatetelineen, johon mahtui näytteitä MASCOTin vaatemallistoista. Vaatteiden viereen panimme perusteelliset mutta helppotajuiset esitelehtiset. Lisätietoa esimerkiksi maalareille, puutarhureille tai rakentajille suunnatuista vaatteista sekä huomiovaatteista sai esitteen QR-koodien kautta. Tällä tavoin asiakkaat pääsivät tutustumaan mallistoihin, mutta eivät joutuneet selaamaan monisatasivuisia tuotekuvastoja.
Toimme myymälöihin ensimmäistä kertaa myös mallinuken, joka kiinnitti ihmisten huomion heti ovella. Puimme mallinuken tietoisesti kirkkaanvärisiin ja huomiota herättäviin vaatteisiin, ettei kukaan pääsisi myymälöihimme näkemättä sitä. Monet asiakkaat kysyivät, miksi ovellamme on mallinukke – ja juuri tällaista keskustelunherättäjää olimme toivoneetkin. Sen jälkeen oli luontevaa näyttää asiakkaille MASCOTin QR-koodi, jonka kautta halukkaat pääsivät helposti tutustumaan kaikkiin MASCOTin mallistoihin.
Lisäksi integroimme yrityksemme verkkosivustolle MASCOT® WebShopin, joka on osoittautunut mahtavaksi markkinointityökaluksi. 55 % MASCOT-tuotteiden kokonaismyynnistä on tähän mennessä tapahtunut verkkokaupassa ja loput 45 % myymälöissämme. Myös kattavat kampanjat sosiaalisessa mediassa ovat auttaneet meitä luomaan nimeä vakavasti otettavana työvaatekauppiaana.
Kun valitsimme MASCOTin uudeksi vaatetoimittajaksemme, suurin huolenaiheemme oli vaatteiden keskimääräistä korkeampi hinta. Suostuisivatko asiakkaat maksamaan tuotteista enemmän? Huolemme osoittautui nopeasti aivan turhaksi. MASCOT Workwear -tuotteiden myyntimenestys on todistanut, että laadukkaille, luotettaville ja kestäville työvaatteille on aina kysyntää. MASCOTin menestystä siivittää tietysti yrityksen mittava valikoima. Erilaisia mallistoja on yli 30, ja tuotteita riittää jalkineista ja valkoisista maalarinvaatteista puutarhurien ja rakennustyöläisten vaatteisiin sekä vedenpitäviin tuotteisiin. Uskomme tämän auttavan MASCOTia, koska erilaisten kankaiden ja eri hintaluokkien joukosta löytyy varmasti jokaiselle sopiva vaihtoehto. Nyt pyrimme siirtämään tämän opin omaan tuotevalikoimaamme.